Week 11 van de stage in Sydney(4/5-10/5)

10 mei 2015 - Sydney, Australië

Maandag: Ik ben vandaag intensief gaan zoeken naar mensen die serieus interesse zouden hebben in een Darwin mini trip. Claire had mij namelijk ingelicht van een actie waarbij mensen vluchten van Brisbane naar Darwin gratis konden krijgen als ze een top end trip van minimaal 400 dollar zouden kopen.

Dinsdag: Vandaag ben ik bezig geweest met een Darwin trip, Als eindopdracht mocht ik de leiding nemen om een zelfgemaakte trip van begin tot eind te overzien. Ik ben dus begonnen Met kijken naar statistieken. Welke dingen zijn populair om te doen in Darwin, en welke dingen vinden mijn doelgroep de moeite waard.

Toen ben ik gaan kijken naar data die mijn doelgroep beschikbaar zouden kunnen zijn. Aangezien mijn doelgroep vooral studenten, au pairs en stagiaires zijn, moet het een lang weekend zijn. enige research verder kwam ik uit bij het queens birthday weekend. Dit is een officiele feestdag op een maandag. Dus kreeg je als stagiaire en au pair vrij. Vluchten van Brisbane naar Darwin waren gratis dus hoefde ik alleen maar te zoeken naar vluchten van Sydney naar Brisbane. Gelukkig zat daar niet veel variatie in dus kon ik een prijs samenstellen die vrijwel hetzelfde bleef.

Woensdag: Vandaag heb ik een poster gemaakt ter promotie van mijn trip. Ik heb deze op al onze communicatie wegen gepost zodat er snel veel vraag naar komt. Aan het einde van de dag heb ik mijn eerste klant binnen gehaald. Zij is een stagiaire die alle 5 de dagen vrij kon krijgen. Ik heb alles doorgebeld en de vouchers klaar gemaakt zodat ze die op kan halen wanneer ze een dagje vrij heeft van stage.

Donderdag: Ik heb mijn pagina's gebruikt om meer bekendheid te krijgen voor mijn trip. Maar heb het verder een beetje losgelaten omdat ik ook in de winkel nog gewoon mijn ding moet doen

Vrijdag: Vandaag ben ik de hele dag bezig geweest met sales proberen binnen te halen. Mensen in de winkel helpen en andere dingen regelen die van mijn gevraagd worden.